İçindekiler
1. Bilişim Teknolojileri Alanı
2. Okulumuzda Eğitim Verilen Dallar
2.1.2. Meslek Elemanlarında Aranan Özellikler
2.1.3. Kullanılan Araç ve Gereçler
2.2.2. Meslek Elemanlarında Aranan Özellikler
2.2.3. Kullanılan Araç ve Gereçler
4.1. Bilgisayar Laboratuvarları
4.2. Kariyer Günleri Etkinliği
4.3. Alanımızda Yapılan Projeler
Bilişim Teknolojileri Alanı, Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi (MEGEP) kapsamında mesleki ortaöğretim kurumlarında eğitim verilen alanlardan biridir.
Bilişim teknolojileri sektörü, küresel düzeyde hızla değişen pazar ve rekabet koşulları nedeniyle sürekli ve dinamik bir gelişim içindedir. Bu özellikleri nedeniyle bilişim teknolojileri sektörü, stratejik bir sanayi olarak ülkelerin yakın ilgisini çekmekte ve bu sektör için devletler tarafından özel planlamalar yapılmaktadır. Özellikle hızla küreselleşmekte olan bu sektörde rekabet büyük yoğunluk kazanmakta ve sanayileşmiş ülkeler bu sektörün korunması ve uygulamaktadır.
Bilişim sektörü firmaları, hizmetleriyle ülke ekonomisine maddi gelir ve istihdam açısından önemli katkılar sağlamaktadır.
Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi kapsamında Bilişim Teknolojileri alanı altında;
Ağ İşletmenliği
Bilgisayar Teknik Servisi
Veritabanı Programcılığı
Web Programcılığı
dallarında Türkiye'de Bilişim sektöründe bu dalların öğretim programlarının hazırlanarak eğitimine başlanması ile sektörde yıllardır süregelen eğitim açığını giderecek önemli bir girişim olacağı düşünülmektedir.
Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi kapsamında Bilişim Teknolojileri Alanı Çerçeve Öğretim Programının hazırlanmasında, Millî Eğitim Bakanlığı'nda görevli uzman ve alan öğretmenleri, sektör temsilcileri, üniversiteden alan uzmanları ve meslek elemanlarıyla iş birliği içinde çalışılmıştır.
Bilişim alanı için toplam 135 modül (yaklaşık 8000 sayfa) hazırlanmıştır. Belli zamanlarda da modüllerin içeriği güncellenerek piyasa ile eğitim sistemi paralelliği sağlanacaktır.
Bu doğrultuda Bilişim Teknolojileri alanı ve altında yer alan mesleklerde uluslararası ve ulusal düzeyde standartlara uygun, her yaşta ve düzeyde bireye eğitim olanağı sağlayan programları hazırlamak hedeflenmektedir.
Okulumuzda aşağıdaki iki dal da eğitim verilmektedir.
Web Programcılığı
Veri tabanı Programcılığı
Web tasarımcısı; web (ağ) programlama dillerini kodlayabilen, etkileşimli ara yüzler hazırlayan, ihtiyaca bağlı olarak düzenlemesini yapan ve destek sağlayan kişidir. Daha kısa bir tanımla internet sitesi ve sayfası hazırlayan kişidir de diyebiliriz.
Web tasarımcılarının görevleri;
• İş planı yapmak,
• Web sitesinin görsel tasarımını yapmak,
• Web sitesinin temel veritabanı ihtiyaçlarını karşılayarak kod yazmak,
• Tasarlanan sitenin yerel yayınını yaparak test etmek,
• Web sitesini yayınlamak ve yönetmek,
• Meslekî gelişime ilişkin etkinliklere katılmaktır.
Web tasarımcısı olmak isteyenlerin;
• İş ahlâkına sahip,
• Tasarım ve görsel yetenekleri olan,
• En az bir yabancı dil bilen,
• Ekip içinde çalışma yeteneğine sahip,
• Sistemli düşünebilen,
• Kayıt tutabilen,
• Matematikle ilgili konularda başarılı,
• Kendini yenileyebilen,
• Araştırmacı,
• Sabırlı ve dikkatli,
• Bir konunun çözümlenmesi için yapılması gereken işlemleri bilgisayar diline aktarabilen kimseler olmaları gerekir.
Meslek elemanları web tasarımı için gerekli olan bilgisayar programlarını kullanırlar.
Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, veri tabanı ve programlama dilinin kurulumu, veri tabanının oluşturulması ve yönetimi, yazılım geliştirme, hata giderme, bakım ve yedek almaya sahip nitelikli kişidir.
İş organizasyonu yapmak.
Analiz yapmak.
İhtiyaçları değerlendirmek.
Algoritma yapmak.
Veri Tabanına ait tabloları tasarlamak.
Veri Tabanına ait tabloları program üzerinde oluşturmak.
Veri Tabanına ait arayüz ortamını geliştirmek.
Tamamlanan projenin testini gerçekleştirmek.
Meslekî gelişime ilişkin faaliyetleri yürütmek.
- Tasarım ve görsel yeterliliğine sahip,
-Yabancı dil bilen,
- Ekip içinde çalışabilen,
- Sistemli düşünebilen,
- Matematikle ilgili konularda başarılı,
- Kendini yenileyebilen,
- Araştırmacı,
- İyi derecede tanımlama yeteneğine sahip,
- Sabırlı ve dikkatli,
- Verilerin saklanması için yapılması gereken işlemleri bilgisayar diline aktarabilen kimseler olmaları gerekir.
Meslek elemanları veri tabanı için gerekli olan bilgisayar programlarını kullanırlar.
Bilişim Teknolojileri alanından mezun olan öğrenciler, ÖSYS sınavında aldıkları puan türüne göre istedikleri bölümlere puan kaybı olmadan gidebilirler.
Ayrıca MF-4 puan türünden Teknoloji Fakültesi Bilgisayar Mühendisliğine M.T.O.K. kontenjanından girebilirler. M.T.O.K. kontenjanından sadece meslek liselerinin ilgili alanlarından mezun olan öğrenciler faydalanmaktadır. Dolayısıyla meslek lisesindeki öğrenciler kendi alanlarından mezun olan öğrenciler ile adil bir yarış içine girebilmektedirler.
Örneğin 2017-2018 Eğitim Öğretim yılında Selçuk Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği programına normal öğretim ve ikinci öğretime 15'er kontenjandan toplam 30 M.T.O.K. kontenjanı ayrılmış olup, bu kontenjanlara Meslek lisesinde Bilişim Teknolojileri Alanından mezun olan öğrenciler alınmaktadır. Son yerleştirmeler neticesinde taban puan 261.49942 olmuştur. M.T.O.K. kontenjanı dışından bu programa yerleşen adayların taban puanı ise 305.04501'de kalmıştır.
Bilişim Teknolojileri alanından mezun olan öğrenciler M.T.O.K. kontenjanı ile Bilgisayar Mühendisliği, Elektrik Elektronik Mühendisliği ve Yazılım Mühendisliği programlarını tercih edebilirler.
Okulumuzda Bilişim Teknolojileri alanına ait 5 adet bilgisayar laboratuvarı bulunmaktadır. FATİH altyapısı ile birlikte laboratuvarlarımızda fiber optik teknolojisiyle kesintisiz ve hızlı internet sağlamaktayız. Böylece öğrenciler araştırmalarını yaparak bilgi sahibi olmaktadırlar. Ayrıca akıllı tahta ve projeksiyon aracılığı ile öğretmenin yaptığı uygulamaları aynı anda öğrenciler takip edebilmektedir.
Bilişim sektöründe hizmet veren kuruluşlarla irtibata geçerek okulumuzdaki konferans salonunda Bilişim Teknolojileri ile ilgili konferanslar planlıyor ve uyguluyoruz. Öğrencilerin bizzat sektörden gelen kişiler aracılığıyla bilgilenmesini sağlıyor ve soru sormalarını teşvik ederek kafalarındaki soru işaretlerini kaldırmayı hedefliyoruz.
e-Twinning Projesi kapsamında "Creating First Android Apps with MIT App Invertor" isimli projeye okul olarak dahil olundu ve proje uygulandı. Sonuçları e-Twinning platformunda paylaşıldı. Proje ile öğrenciler Android programlama konusunda bilgi sahibi oldular ve Android program geliştirdiler.
Okuldaki belli noktalara dijital bilgi panoları yerleştirilerek, ihtiyaç duyulan bilgiler öğrencilerle paylaşılmaktadır. Panoların kurulumu, çalışır vaziyette olmaları, bilgilerin güncelliği de Bilişim Teknolojileri Alanı öğretmenleri tarafından sağlanmaktadır.
Web Tasarımı ve Programlama dersinde performans çalışması olarak öğrencilerimize piyasadaki gerçek firmalarla irtibata geçilerek onların web sitelerinin yapılması ve internette yayınlanması konusu verilmektedir. Böylece öğrencilerin mesleki anlamda tecrübe kazanmaları amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda 11.sınıf öğrencileri firmalarla anlaşma sağlayarak web sitelerini tasarlıyor ve yayınlıyorlar. Örnek olması açısından Hasan Talha TOKBAŞ adlı öğrencimizin Seyeks Gıda ile anlaşarak tasarladığı ve yayınladığı web sitesine www.seyeksgida.com adresinden ulaşabilirsiniz.
Grafik ve Tasarım dersinde ise performans çalışması olarak işletmelerin ihtiyacı olan kurumsal kimlik çalışmasında logo, broşür, takvim, promosyon ürünleri ve afiş tasarımları konusu verilmektedir. Böylece öğrencilerimizin mesleğe başladıklarında bu çalışmalar ile ilgili tecrübe sahibi olarak iş yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
10. sınıfta 68 öğrenci, 11.sınıfta 60 öğrenci, 12.sınıfta ise 27 öğrenci olmak üzere toplam 155 öğrenci ile eğitim vermekteyiz. Konya'da çeşitli özel ve resmi kurumlarda 27 öğrencimiz İşletmelerde Mesleki Eğitim görmektedir.
Adres:
Pirebi Mah. Larende Cad. No3A Meram/KONYA Okul Aile Birliği Hesabı T.C. ZİRAAT BANKASI A.Ş. ZAFER / KONYA ŞUBESİ Şube Kodu 2488 Hesap No 558907165010 IBAN NO TR87 0001 0024 8855 8907 1650 10
Telefon
0 332 322 83 35